De circuit training is een training waarbij het hele lichaam wordt getraind. Door in circuitvorm te werken komen elke training alle spiergroepen aan bod. De oefeningen zijn gevarieerd en er wordt gewerkt met eigen lichaamsgewicht en kleine fitnessmaterialen. Dit soort training wordt tegenwoordig vaak HIIT training genoemd, de zogenaamde High Intensity Interval Training. Deze training van een uur kan op een hoge intensiteit gedaan worden, natuurlijk omdat de oefeningen individueel zijn kan er op eigen intensiteit getraind worden.

 

Regelmatig zijn er ook oefeningen die met boksen en kickboksen te maken hebben omdat ik een voorliefde heb voor vechtsporten. Hierbij kan gedacht worden aan stoten tegen een bokszak of stootkussen en trappen tegen een bokszak of trapkussen.

Eerst wordt de juiste techniek aangeleerd en dan kan het tempo en intensiteit worden opgevoerd.
Er wordt vooral gewerkt met spierversterkende oefeningen voor boven- en onderlichaam en core, daarom is deze training ook zeer geschikt voor mensen die dit als toevoeging willen doen op een andere sport zoals fietsen en hardlopen, etc. Natuurlijk is deze les ook geschikt voor andere doelen, zoals conditieverbetering, afvallen, algehele fitheid vergroten, fysieke en mentale gezondheid een boost geven en kans op blessures verminderen.
In deze training is er ruimte voor eigen inbreng, dus als je bijvoorbeeld een bepaalde spiergroep extra wilt trainen bestaat hiervoor de mogelijkheid en kunnen er oefeningen worden toegevoegd in het circuit.

Er wordt getraind op vrijdagmiddag van 17.15 tot 18.15 uur, ben je benieuwd dan mag je altijd een proefles mee komen doen.